Ajutorul de minimis de pana la 100.000 de euro 2014

//Ajutorul de minimis de pana la 100.000 de euro 2014

Programul de ajutoare de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii

 Înscrieri închise – Se evalueaza dosarele celor înscrişi – Dată nouă sesiune de înscrieri: Necunoscută!

Cine poate să obţină ajutorul de minimis?

Ajutorul de minimis de până la 100.000 de euro poate fi acordat oricărui IMM din România, care îndeplineşte următoarele conditii:

– Desfăşoara activitatate economică de cel puţin un an de zile iar codul CAEN cu care acceseaza programul este autorizat cu cel puţin 3 luni înaintea inscrierii online.

– Nu a mai primit ajutoare de minimis in ultimii 3 ani mai mari de 200.000 de euro.

– Se angajeaza să creeze noi locuri de muncă până la finalizarea investiţiei.

– Nu au datorii la bugetul de stat.

– Nu intră în categoria intreprinderilor in dificultate.

– Nu îşi desfăşoara activitatea în sectoarele pescuitului, acvaculturii, producţia primară de produse agricole, transformarea si comercializarea produselor agricole, sectorul cărbunelui.

 

Câţi bani sunt oferiti?

Statul oferă un ajutor de minimis de până la 100.000 de euro complet nerambursabili, cu o contribuţie de 10% din valoarea fara TVA a investitiilor. TVA-ul nu este eligibil in cadrul proiectului si trebuie suportat de beneficiar. În momentul încheierii contractului de finanţare, IMM-ul trebuie să facă dovada capacităţii de susţinere a contribuţiei proprii de 10%.

 

Pe ce pot cheltui aceşti bani?

Cheltuielile eligibile legate de investiţiile in active corporale sunt:

– Realizarea de constructii noi cu destinaţii: industrială, invăţământ, ştiinţă, cultură şi artă, ocrotirea sănătăţii, asistenţă socială, cultură fizică şi agrement, precum si prestarea altor servicii, în vederea desfăşurării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare

– Achizitia de construcţii din aceleasi categorii precum cele de mai sus

– Echipamente tehnologice – maşini, utilaje si instalatii de lucru

– Aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare

– Mijloace de transport neînmatriculabile, pentru susţinerea activitatii întreprinderii

– Echipamente IT

Decontările se pot face în maximum 3 trageri anuale, în fiecare an, până în 2015.

 

Cum se face înscrierea?

Pentru obţinerea ajutorului de minimis, potentialii beneficiari trebuie să se înregistreze on-line cu o cerere de acord pentru finanţare ce se va realiza conform prevederilor “Ghidului solicitantului”. Înscrierea online va fi deschisa timp de 10 zile, deschiderea acestora urmând să fie anunţată cu 5 zile înainte pe site-ul Direcţiei pentru Implementarea Programelor pentru IMM-uri. Înscrierile au inceput pe data de 15 ianuarie la ora 10.00 si au durat pana pe 24.01 la ora 20.00.

 

Cum se face evaluarea?

Evaluarea dosarelor se face în funcţie de un punctaj care poate fi calculat folosindu-se criteriile de mai jos. Pentru a identifica in ce sector se incadreaza codul CAEN, puteti folosi lista ataşată la finalul acestei pagini.

1394432_10202031575844512_756834358_n

Dupa terminarea perioadei de 10 zile de inscriere online, se va afisa o lista cu cei eligibili pentru obţinerea finanţării (care au obţinut un punctaj de minimum 60 de puncte), urmând ca in ordine punctajului, sa se primeasca Scrisori de acceptare la evaluarea administrativa. Cei care le primesc, trebuie să depună toată documentaţia necesară, inclusiv planul de investiţii, în termen de 10 zile lucrătoare, la sediile OTIMMC din ţară. Pe măsură ce firmele sunt respinse şi se mai elibereaza din buget, se mai trimit noi Scrisori. Bugetul iniţial trebuie să ajungă pentru un număr minim de 1100 de IMM-uri, acesta fiind consumat în ordine descrescătoare al punctajului. La punctaje egale, diferenta va fi dată de: domeniul de activitate, numarul de angajati, categoria de IMM, locatia implementarii si profitul obtinut.

Mai jos aveţi ataşate „Ghidul Solicitantului”, si H.G. nr 274, 453 si 848 care reglementeaza programul.

Cum putem sa vă ajutăm noi? Click aici! Sau vreţi să ve înscrieţi singuri la finanţare? Avem aici un ghid de la care aţi putea începe.

Daca doriţi o ofertă de preţ în vederea realizării întregului dosar necesar obţinerii ajutorului de minimis, nu ezitaţi să ne contactaţi.

Mai jos puteti regasi si legislatia actualizata aferentă programului.

 

 

Comments

comments

2 Comentarii

  1. Andreea Laura ianuarie 26, 2015 la 1:17 pm - Raspunde

    Buna ziua,

    As dori sa stiu daca aceste fonduri sunt destinate si firmelor din domeniul serviciilor sau comertului.

    Programul se va mai desfasura si pe viitor? Banuiesc ca in cursul acestui an ar trebui sa apara detalii despre noua schema 2016-2017, nu?

    Va multumesc.

    • admin ianuarie 26, 2015 la 4:32 pm - Raspunde

      Sunt, dar grila de punctaj nu va avantajeaza. Mai multe informatii nu se stie cand se vor afla.

Comenteaza

Aici regulile de postare a comentariilor


Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×