Infiintare SRL-D – Acte si documente, pasi, costuri

//Infiintare SRL-D – Acte si documente, pasi, costuri

          Cum sa infiintez o firma?

Înfiinţarea unei firme este acum mai uşoară ca niciodată. Pentru majoritatea întreprinzătorilor din România, înfiinţarea unui SRL reprezintă primul pas în lumea afacerilor, de cele mai multe ori, reprezentând şi prima lor societate comercială.

Înfiinţarea unui SRL-D este recomandata tuturor persoanelor indiferent de varsta care-şi deschid prima lor afacere (regula esentiala: sa nu mai fi avut niciodata actiuni/parti sociale la nicio intreprindere din spatiul economic european). De ce, am explicat mai bine în acest articol. Actele necesare deschiderii unui SRL-D, documentele pe care trebuie să le aibă întreprinzător debutant, paşii ce urmează a fi făcuţi dar şi costurile sau cheltuielile înfiinţării unui SRL-D le puteţi vedea în rândurile în care urmează.

De precizat că înfiinţarea unui SRL-D este similară cu înfiinţarea oricărui SRL şi ar trebui să nu dureze mai mult de 3 zile. Actele necesare înfiinţării unui SRL-D sunt: contract de comodat pentru sediul social, actul constitutiv, rezervarea de nume pe care o obţii de la Registrul Comerţului, chitanţa care atestă depunerea capitalului social (minimum 200 de lei) şi o serie de formulare pe care le vei primi şi completa pe loc la Registrul Comerţului. Şi pentru că vrem să te ajutăm cu documentele necesare înfiinţării firmei, mai jos ai ataşate şi două modele de contract de comodat, respectiv de act constitutiv.

Costurile sau taxele pentru înfiinţarea unui SRL-D sunt zero. Fii totuşi pregătit cu un timbru fiscal de 4 lei, necesar a fi adăugat la dosarul (cu şină) depus la Registrul Comerţului.

 

Paşii de urmat pentru înfiinţare a unui SRL-D sunt următorii:

Ziua 1:

-Mergi la Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul judeţului în care vei avea sediul social al firmei, pentru rezervarea numelui firmei. Fii pregătit cu cel puţin 5-10 variante de nume. De obicei, vei obţine rezervarea de nume pe loc.

-Completează şi încheie contractul de comodat şi actul constitutiv (nu uita că nu ai voie să alegi coduri CAEN din mai mult de 5 grupe CAEN – cele cu 3 cifre) şi împreună cu rezervarea de nume te duci la orice bancă pentru depunerea capitalului social.

-Cu chitanţa care atestă plata capitalului social, dar şi cu celelalte documente(act constitutiv, contract de comodat, copie dupa actul de proprietate al celui cu care ai incheiat contractul de comodat) te întorci la Registrul Comerţului, unde completezi formularele necesare dosarului de înfiinţare. Acestea le primeşti la biroul de Informaţii al Registrului Comerţului. De asemenea, în orice oficiu al Registrului Comerţului vei găsi toate aceste formulare şi completate sub formă de exemplu, fiind relativ facilă completarea acestora de către oricine. De asemenea, nu uita sa atasezi si o dovada de proprietate a spatiului pe care s-a facut contractul de comodat.

-Cu dosarul completat, te prezinţi la ghişeul destinat depunerii acestuia. Şi cam asta a fost. Într-o zi, în cel mai bun caz, actele înfiinţării unei firme au fost rezolvate.

Ziua 2:

-Acum aştepţi înfiinţarea firmei.

Ziua 3:

-Teoretic, în a 3-a zi, dacă nu sunt probleme în dosar, actele oficiale ale firmei ar trebui să fie gata, putând ridica de la Registrul Comerţului, Certificatul de Înregistrare. Odată acesta obţinut, poţi merge la orice furnizor specializat pentru a-ţi realiza prima ştampilă. Si sa-ti gasesti rapid un contabil pentru a te pune în temă cu obligațiile pe care le ai față de ANAF.

 

Nu uita însă, că una din obligaţiile SRL-D-ului, este ca în termen de 30 zile de înfiinţare, să înştiinţezi Directia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri printr-un email către Oficiul teritorial de care aparţine noua firmă. Acesta trebuie să conţină o copie după CI a întreprinzătorului, copie a Certificatului de Înregistrare şi o notificare scrisă, de înştiinţare, semnată şi stampilată. Modelul il regăsiţi mai jos. Iar datele de contact ale oficiilor le gasesti aici.

De precizat că şi în cazul înfiinţării unui SRL normal, procedura este în mare parte la fel, diferenţa principală constând în plata unor taxe de înfiinţare (de aproximativ 400-500 de lei). De asemenea, durata de înfiinţare poate să fie un pic mai mare în cazul unor evenimente neprevăzute sau dacă de exemplu, sediul social va fi la bloc, unde va fi necesară obţinerea acordului din partea tuturor vecinilor.

Mai multe informatii despre obtinerea celor 10.000 de euro pentru SRL-D poţi gasi in pagina dedicata de aici. Dacă mai ai alte întrebări legate de înfiinţarea unui SRL-D, verifica te rog pagina dedicata cu intrebari frecvente. Daca nu iti regasesti acolo raspunsul cautat, nu ezita să ne contactezi.





Comments

comments

de |martie 6th, 2013|SRL-D|1.397 Comentarii

Despre Autor:

1.397 Comentarii

  1. alina aprilie 23, 2016 la 1:35 pm - Raspunde

    Buna ziua. Pot infiinta un srl.d daca am o intreprindere individuala(nu functioneaza inca)? sau o pot transforma din ii in srl.d?
    Sotul a avut infiintat un srl printr.un proiect cu UE dar nu s.a finalizat, credeti ca ar putea crea un srl.d?

    • Silviu Draganescu aprilie 24, 2016 la 10:07 am - Raspunde

      Daca aveti II puteti face SRLD. Daca sotul a primit CUI si J, atunci nu mai poate crea un SRLD.

  2. Abduraman -Schiopu ion aprilie 21, 2016 la 8:50 pm - Raspunde

    Salut ce conditii trebuie sa indeplinesc sa pot deschide un srl cu domeniu de activitate reparatii nave in strainatate ?? Si sau c garantii financiare trebuie sa am ?? Va multumesc

    • Silviu Draganescu aprilie 24, 2016 la 10:06 am - Raspunde

      Nu ne ocupam de infiintari de firme.

  3. ion aprilie 20, 2016 la 6:06 pm - Raspunde

    Buna ziua,
    Daca doresc sa deschid un SRL-D dar nu vreau sa beneficiez de ajutorul celor 10 000 eur,vreau doar sa infiintez firma pe srl-d pt costuri mai mici.Se poate?Trebuie sa respect obligatia de a avea 2 angajati?eu as dori sa deschis un fast-food la care eu sa si vand,ca si administrator.Multumesc!

    • Silviu Draganescu aprilie 20, 2016 la 7:56 pm - Raspunde

      Deja am mai raspuns, spor la citit.

Comenteaza

Aici regulile de postare a comentariilor


Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×