Propuneri imbunatatire Programe 2013 – Sedinta CCDIMM

//Propuneri imbunatatire Programe 2013 – Sedinta CCDIMM

Propuneri imbunatatire Programe 2013 – Sedinta CCDIMM

In data de 12.04.2013 va avea loc şedinţa Comitetului Consultativ pentru dezvoltarea Intreprinderilor Mici şi Mijlocii, în cadrul căreia se vor dezbate public proiectele de proceduri de implementare a Programelor DIPPIMM. Mai jos aveţi propunerile noastre de modificări şi îmbunătăţiri ale programelor.

Propuneri generale pentru toate proiectele:

– Chestionare de evaluare la finalul implementării pentru fiecare SRL-D participant – Obţineţi un feedback de la ei, pentru a putea îmbunătăţi programele in viitor.

– Punerea la dispoziţie a procedurile de implementare complete (cu toate anexele) finale, cu cel puţin 1 lună înainte de deschiderea inscrierilor. Dacă se cer planuri de afaceri pentru obţinerea finanţării, adică se consideră că planificarea este esenţială pentru succesul unei afaceri, atunci oferiţi-le posibilitatea să facă o planificare din timp, ştiind exact condiţiile pe care le au de indeplinit. Multe firme au nevoie de finanţare intr-un anumit moment al desfăşurării activităţii şi trebuie să ştie din timp condiţiile acesteia.

– Oferiţi un calendar la inceputul anului, exact, cu perioadele de implementare ale programelor. Din acelaşi motiv ca mai sus, pentru ca o firmă să poate să-şi planifice acţiunile pe timp de un an cel putin.

– Colaborare mai strânsă între Direcţie şi principalii stakeholderi: clienţi, firme de consultanţă, bănci, furnizori, mai ales la crearea programelor.

– Îmbunătăţire anuală a programelor. Lucrurile evoluează, niciun program nu este perfect, tot timpul se poate găsi ceva de schimbat şi îmbunătăţit. Cu o analiză riguroasă, cu o colaborare mai strânsă şi un feedback mai bun, se pot îmbunătăţi anual programele. Schimbările trebuie să fie introduse în vederea atingerii obiectivelor fiecărui program

– Marketing mult mai bun al programelor. Participarea membrilor DIPPIMM la conferinţe, universităţi, evenimente. Cu cât mai multă lume ştie de aceste programe, cu atât sunt mai multe şanse să fie atraşi intreprinzători valoroşi, care vor putea furniza valoarea adăugată mai mare

– Trăim intr-o lume in care procentul activelor intangibile şi valoarea acestora devine tot mai mare. Modificarea programelor luându-se in calcul acest lucru.

Propuneri pe fiecare Program in parte:

Programul SRL-D:

Am tratat deja acest subiect intr-un articol dedicat, aici.

Programul START:

– Modificarea modului de evaluare propus. Dacă evaluarea se face online, pe baza unui punctaj obţinut, atunci prioritate in obţinerea unei finanţări vor avea firmele a cărei natură de business se potriveşte cel mai bine pe tipul de punctaj. Exemplu: Dacă folosim metoda de evaluare a punctajului de la Programul pentru SRL-D, atunci, o simigerie din mediul rural cu 4 angajaţi, va avea un punctaj mult mai mare decât o companie de software cu doi angajaţi din mediu urban. Prima va obţine punctaj mare, şi implicit finanţarea, a doua nu va mai obţine finanţarea pentru că în faţa ei se vor situa alte „simigerii” care vor epuiza bugetul. Şi acest lucru se va întâmpla chiar dacă a doua companie are un plan de afaceri excelent, un potenţial mult mai mare, caracter inovativ mult mai ridicat şi poate contribui la exporturi de valori mari.

– Mărirea perioadei de  înscriere

– Aceeaşi problemă cu mijloacele de transport de la SRL-D

– Perioadă mai mare de decontare şi în mai multe tranşe

Programul INCUBATOARE:

– Crearea unor incubatoarea tematice în domenii cu potenţial ridicat: ITC, consultanţă, servicii

– Crearea unor incubatoare puternic inovotoare prin colaborarea cu importante companii de ITC din România: Intel, Microsoft, Ericsson, etc dar şi cu alţi stakeholderi: universităţi, ONRC, companii de consultanţă

– Asigurarea mentoratului pentru intreprinzătorii incubaţi

– AFN şi pentru salarii. Având în vedere că firmele sunt incubate şi pot fi mai uşor controlate, un AFN de 100% pentru salarii de multe ori se justifică. Mai ales în cazul start-up-urilor din IT, care nu pot avea venituri din prima lună, sau cel puţin nu până când nu au o aplicaţie, un soft sau un serviciu pus la punct, ce poate dura şi câteva luni

Programul FEMEILE MANAGER:

– Mărirea numărului de participante

– Incurajarea intâlnirilor informale

– Eliminarea restricţiilor cu privire la vechime firmelor conduse, atât pentru mentori cât şi pentru mentorate

– Conectarea cu alte evenimente specifice antreprenoriatului feminin

By | aprilie 11th, 2013|Blog - Planul de afaceri|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×