In data de 12.04.2013 va avea loc şedinţa Comitetului Consultativ pentru dezvoltarea Intreprinderilor Mici şi Mijlocii, în cadrul căreia se vor dezbate public proiectele de proceduri de implementare a Programelor DIPPIMM. Mai jos aveţi propunerile noastre de modificări şi îmbunătăţiri ale programelor.
Propuneri generale pentru toate proiectele:
– Chestionare de evaluare la finalul implementării pentru fiecare SRL-D participant – Obţineţi un feedback de la ei, pentru a putea îmbunătăţi programele in viitor.
– Punerea la dispoziţie a procedurile de implementare complete (cu toate anexele) finale, cu cel puţin 1 lună înainte de deschiderea inscrierilor. Dacă se cer planuri de afaceri pentru obţinerea finanţării, adică se consideră că planificarea este esenţială pentru succesul unei afaceri, atunci oferiţi-le posibilitatea să facă o planificare din timp, ştiind exact condiţiile pe care le au de indeplinit. Multe firme au nevoie de finanţare intr-un anumit moment al desfăşurării activităţii şi trebuie să ştie din timp condiţiile acesteia.
– Oferiţi un calendar la inceputul anului, exact, cu perioadele de implementare ale programelor. Din acelaşi motiv ca mai sus, pentru ca o firmă să poate să-şi planifice acţiunile pe timp de un an cel putin.
– Colaborare mai strânsă între Direcţie şi principalii stakeholderi: clienţi, firme de consultanţă, bănci, furnizori, mai ales la crearea programelor.
– Îmbunătăţire anuală a programelor. Lucrurile evoluează, niciun program nu este perfect, tot timpul se poate găsi ceva de schimbat şi îmbunătăţit. Cu o analiză riguroasă, cu o colaborare mai strânsă şi un feedback mai bun, se pot îmbunătăţi anual programele. Schimbările trebuie să fie introduse în vederea atingerii obiectivelor fiecărui program
– Marketing mult mai bun al programelor. Participarea membrilor DIPPIMM la conferinţe, universităţi, evenimente. Cu cât mai multă lume ştie de aceste programe, cu atât sunt mai multe şanse să fie atraşi intreprinzători valoroşi, care vor putea furniza valoarea adăugată mai mare
– Trăim intr-o lume in care procentul activelor intangibile şi valoarea acestora devine tot mai mare. Modificarea programelor luându-se in calcul acest lucru.
Propuneri pe fiecare Program in parte:
Programul SRL-D:
Am tratat deja acest subiect intr-un articol dedicat, aici.
Programul START:
– Modificarea modului de evaluare propus. Dacă evaluarea se face online, pe baza unui punctaj obţinut, atunci prioritate in obţinerea unei finanţări vor avea firmele a cărei natură de business se potriveşte cel mai bine pe tipul de punctaj. Exemplu: Dacă folosim metoda de evaluare a punctajului de la Programul pentru SRL-D, atunci, o simigerie din mediul rural cu 4 angajaţi, va avea un punctaj mult mai mare decât o companie de software cu doi angajaţi din mediu urban. Prima va obţine punctaj mare, şi implicit finanţarea, a doua nu va mai obţine finanţarea pentru că în faţa ei se vor situa alte „simigerii” care vor epuiza bugetul. Şi acest lucru se va întâmpla chiar dacă a doua companie are un plan de afaceri excelent, un potenţial mult mai mare, caracter inovativ mult mai ridicat şi poate contribui la exporturi de valori mari.
– Mărirea perioadei de înscriere
– Aceeaşi problemă cu mijloacele de transport de la SRL-D
– Perioadă mai mare de decontare şi în mai multe tranşe
Programul INCUBATOARE:
– Crearea unor incubatoarea tematice în domenii cu potenţial ridicat: ITC, consultanţă, servicii
– Crearea unor incubatoare puternic inovotoare prin colaborarea cu importante companii de ITC din România: Intel, Microsoft, Ericsson, etc dar şi cu alţi stakeholderi: universităţi, ONRC, companii de consultanţă
– Asigurarea mentoratului pentru intreprinzătorii incubaţi
– AFN şi pentru salarii. Având în vedere că firmele sunt incubate şi pot fi mai uşor controlate, un AFN de 100% pentru salarii de multe ori se justifică. Mai ales în cazul start-up-urilor din IT, care nu pot avea venituri din prima lună, sau cel puţin nu până când nu au o aplicaţie, un soft sau un serviciu pus la punct, ce poate dura şi câteva luni
Programul FEMEILE MANAGER:
– Mărirea numărului de participante
– Incurajarea intâlnirilor informale
– Eliminarea restricţiilor cu privire la vechime firmelor conduse, atât pentru mentori cât şi pentru mentorate
– Conectarea cu alte evenimente specifice antreprenoriatului feminin
Leave A Comment