Plan de investitii comert si servicii

//Plan de investitii comert si servicii

Programul de dezvoltare si modernizare a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata

Obiectivul principal al Programului il constituie sprijinirea operatorilor economici, societăţi comerciale şi societăţi cooperative prin facilitatea accesului la finanţare în scopul imbunătăţirii performanţelor eceonomice şi tehnice

Am sanse sa obtin finantare cu afacerea mea? 

Poti afla si singur foarte simplu. In primul rand trebuie sa citesti foarte bine acest articol, nu iti ia mai mult de 3 minute. Trebuie sa stabilesti eligibilitatea, care e data in primul rand de domeniul de activitate si de tipul de cheltuieli pe care vrei sa le efectuezi. De asemenea, tine cont si de punctajul obtinut, pentru ca banii se dau in functie de punctaj, iar un punctaj mic de obicei duce efectiv la imposibilitatea obtinerii unei finantari. Despre modul in care sa iti alegi finantarea potrivita am vorbit si aici. Nu in ultimul rand, trebuie sa stii ca daca nu ai niciun ban nu poti implementa niciun program de finantare. Am explicat mai bine de ce in linkul acesta. Acum, spor la citit.

Cine poate să obţină aceşti bani?

Pentru obţinerea finanţării, firmele solicitante trebuie să indeplinească mai multe condiţii, dintre care, cele mai importante, sunt următoarele:

– Sunt SRL-uri sau SRL-D-uri

– Au cel puţin 2 ani calendaristici de la data înfiinţării în momentul completării online a planului de investiţii.

– Au obținut profit din exploatare în exercițiul financiar precedent depunerii cererii de finanțare.

– Sunt persoane juridice care au ca obiect de activitate comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, activităţi prevăzute în lista de coduri CAEN eligibile ce este ataşată şi disponibilă spre download la finalul acestei pagini.

-Codul CAEN pentru care se solicită finanţare trebuie să fie autorizat de cel putin 3 luni (prin certificatul constatator emis de Registrul Comerţului). ATENTIE! Prezenta codului CAEN in actul constitutiv nu inseamna ca este autorizat.

Pentru mai multe detalii puteţi consulta Procedura de implementare disponibilă de asemenea la finalul acestei pagini.

Câţi bani pot să iau?

135.000 de lei este suma primită maximum în cadrul Programului Comerţ, ce reprezinta 90% din valoarea proiectului, diferenţa, de până la 100%, precum şi TVA-ul fiind suportate de către beneficiar.

Cum pot cheltui aceşti bani?

Categoriile de cheltuieli eligibile, sunt asemănătoare cu cele de la Programul START şi cuprind:

– Echipamente IT

– Cititoare de cod de bare

– Cântare electronice

– Aparate de marcat electronice fiscale

– Echipamente tehnologice maşini, utilaje

– Electro şi motostivuitoare

– Active necorporale: brevete, licenţe, francize, software comerţ online

– Certificarea unui sistem de management al calităţii

– Realizarea unui site

–  Echipamente specifice in scopul obţinerii unei economii de energie

– Consultanţă pentru intocmirea documentaţiei

Banii sunt cheltuiţi intr-o singură tranşă, in maximum 45 de zile calendaristice de la momentul semnării contractului de finanţare. Beneficiarul trebuie sa faca toate cheltuielile integral din banii proprii, urmand ca apoi sa i se deconteze 90% din valoarea lor fara TVA in termen de 20 de zile de la momentul depunerii dosarului de decont.

Cum mă inscriu?

Procedura de înscriere decurge după cum urmează:

– Cu 5 zile înainte de deschiderea înscrierilor online, Direcţia va cominca pe site-ul instituţiei acest lucru

– Pentru participare la program, fiecare solicitant va completa online planul de investiţii pe pagina dedicată şi îl va transmite către Direcţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri.

– Perioada de inscriere este de 10 zile, cu posibilitatea de prelungire până la epuizarea bugetului

– După terminarea perioadei de inscriere online, urmeaza o perioada de evaluare care poate sa dureze si pana la 30 de zile lucratoare.

Cum se face evaluarea?

Evaluarea planurilor de investiţii din cadrul programului Comerţ se face în două etape:

–  Etapa 1 – Evaluarea din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii al documentaţiei depuse. Se face in maximum 5 zile lucrătoare de când a expirat termenul de predare a documentaţiei.  Se verifică aşadar dacă sunt indeplinite in principal criteriile de eligibilitate: cod CAEN, cheltuieli, documentele necesare să fie prezente la dosar.

–  Etapa 2 – Evaluarea efectivă a planului de investiţii. Încă din momentul completării acestuia online, beneficiarul primeşte un punctaj, total transparent, pe baza răspunsurilor la o serie de întrebări obiective. Punctajul total este de 100 de puncte, însă beneficiarul trebuie să acumuleze minimum 50 de puncte pentru a fi acceptat spre finanţare. Se ordonează planurile de investiţii în funcţie de punctajul obţinut, iar cele mai bune primesc finanţare. În limita bugetului disponibil.

Grila de punctaj este prezentata mai jos. Anul trecut punctajul minim cu care s-a obtinut finantare a fost de 100 de puncte.

 

Pentru mai multe detalii, aveţi disponibile mai jos spre download, procedura trimisa spre publicare in monitorul oficial si modelul de plan de afaceri. .

  • Cum putem sa te ajutăm noi? Click aici!
  • Vrei o cotaţie de preţ în ceea ce priveşte consultanţa acordată pentru realizarea planului de afaceri? Poți merge direct la Contact.
  • Finantarea aceasta nu ti se potriveste? Mergi pe prima pagina pentru a identifica o noua oportunitate sau poti intra pe tabelul centralizator cu finantarile disponibile.

STATUS: Procedura finala afisata. Lansare oficiala: 12 iulie.

Legislatie 2016

 

Comments

comments

63 Comments

  1. Bogdan iulie 20, 2016 at 4:04 am - Reply

    Bunaziua am 100 iepuri si doresc sa aplic pentru fonduri europene si sa fac un proiect sa pot sa imi fac o afacere , cum trebuie sa procedez pentru a le optine?

    • Silviu Draganescu iulie 26, 2016 at 9:05 am - Reply

      Nu ne ocupam de zootehnie, deci nu stiu ce sa va raspund.

  2. Alexandra iulie 14, 2016 at 6:52 pm - Reply

    Buna seara! Credeti ca as putea accesa fonduri pentru a construi o sala pentru evenimente?

    • Silviu Draganescu iulie 15, 2016 at 8:17 am - Reply

      Nu in cadrul acestui program.

Leave A Comment


Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×