Plan de afacere START

//Plan de afacere START

PLANUL DE AFACERE START

Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale în rândul tinerilor şi facilitarea accesului la finanţare – START

Programul este unul de încurajare şi stimulare a înfiinţării de şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, principalul obiectiv al acestuia fiind de creştere a performanţelor firmelor tinere.

Am sanse sa obtin finantare cu afacerea mea? 

Poti afla si singur foarte simplu. In primul rand trebuie sa citesti foarte bine acest articol, nu iti ia mai mult de 3 minute. Trebuie sa stabilesti eligibilitatea, care e data in primul rand de domeniul de activitate si de tipul de cheltuieli pe care vrei sa le efectuezi. De asemenea, tine cont si de punctajul obtinut, pentru ca banii se dau in functie de punctaj, iar un punctaj mic de obicei duce efectiv la imposibilitatea obtinerii unei finantari. Despre modul in care sa iti alegi finantarea potrivita am vorbit si aici. Nu in ultimul rand, trebuie sa stii ca daca nu ai niciun ban nu poti implementa niciun program de finantare. Am explicat mai bine de ce in linkul acesta. Acum, spor la citit.

        Cine poate să obţină aceşti bani?

Pentru accesarea programului START, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care, cele mai importante, le enumărăm mai jos:

– Sunt SRL-uri. De anul acesta nu se vor mai accepta SRLD-uri.

– Au cel mult 2 ani de înregistrarea la Registrul Comerţului la data completării online a formularului de preselecţie

– Nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale

– Au codul CAEN autorizat la ONRC in momentul depunerii documentatie de decont

– Nu au mai beneficiat de ajutor financiar în cadrul programului START, şi nici nu au în componenţă, un asociat sau adminstrator care să fi făcut parte dintre firmă care a beneficiat în trecut de programul START.

– Nu au mai participat la alt program de finantare din bugetul de stat in 2016.

De asemenea, există şi o listă de coduri CAEN care sunt excluse, aceasta regăsindu-se în procedura de implementare START, disponibilă pentru download în partea de jos a acestei pagini. De asemenea, mai jos regasiti si o lista cu codurile CAEN eligibile, impartite pe domeniile de activitate.

        Câţi bani pot să iau?

120.000 de lei (sau aproximativ 27.000 de euro) este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuţie de maximum 90% din valoarea proiectului.

Restul, cei 10% trebuie suportaţi din surse proprii de către întreprinzător.

        Cum pot cheltui aceşti bani?

Următoarele categorii de cheltuieli sunt eligibile:

– Echipamente tehnologice

– Aparate şi instalaţii de măsură

– Mijloace de transport (autoutilitare din categorie N1, N2, N3) în strictă legătură cu activitatea pe care s-a accesat programul (Nu se acorda bani pentru masini pentru firmele de transport rutier.)

– Licenţe, brete, francize, software

– Achizitionarea de spatii de lucru

– Achiziţionarea de echipamente IT (inclusiv licenţe necesare desfăşurării activităii şi sisteme audio-video)

– Mobilier, aparatură birotică, sistem de protecţie a valorilor umane şi materiale

– Realizarea unui site de prezentare (inclusiv costul domeniului şi achiziţionarea softului pentru comerţul online) – dar nu mai mult de 10.000 lei.

– Instalaţii specifice în scopul obţinerii unei economii de energie

– Consultanţă pentru intocmirea documentaţiei (planul de afaceri)

Beneficiarul trebuie sa faca dovada la momentul semnarii contractului de finantare că are în posesie cei 10%, contribuție proprie. In maximum 60 de zile lucratoare de la semnarea contractului, beneficiarul este obligat sa efectueze cheltuielile (integral, adica toata valoarea proiectului!! din banii proprii) si sa depuna documentatia de decont la sediul OTIMMC. 

Dupa vizita de monitorizare a celor de la OTIMMC, in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la momentul depunerii dosarului de decont, se va face plata ajutorului financiar nerambursabil in contul de trezorerie al beneficiarului.

         Cum mă înscriu?

Procedura de înscriere se derulează în felul următor:

– Cu 10 zile înainte de deschiderea înscrierilor online, se anunţă acest lucru pe site-ul Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru IMM-uri.

– Perioada de înscriere durează 10 zile, timp în care firmele trebuie să completeze online un plan de afaceri. Template-ul de plan de afaceri pentru anul acesta îl găsești la finalul paginii.

Mai multe detalii despre procedura de inscriere în Programul START poți regăsi în documentul ataşat la finalul acestei pagini.

          Cum se face evaluarea?

Evaluarea planurilor de afaceri aferente Programului START se face în două etape:

– Etapa 1 – Evaluarea din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii al documentaţiei depuse. Practic, se atestă dacă toate cheltuielile sunt eligibile, dacă toate documentele necesare sunt incluse in dosar şi dacă evident, codul CAEN este unul corect.

– Etapa 2 – Evaluarea efectivă a planului de afaceri. Fiecare secţiune a acestuia are un punctaj. Punctajul total disponibil este de 100 de puncte. Acesta va fi afişat in mod transparent incă din momentul in care se completează planul de afacere online. Se ordonează planurile de afaceri în funcţie de punctajul primit, iar cele mai bune primesc finanţare. În limita bugetului disponibil.

Grila de punctaj este atasata mai jos. Anul trecut s-a obtinut finantare cu minimum 100 de puncte.

start

Ca o noutate, anul acesta se va putea selecta si o componenta de credit, cu ajutorul caruia beneficiarul va putea sa acopere partea de contributie proprie.

Mai jos ai ataşat spre download, procedura de implementare a Programului START 2016, precum şi modelul de plan de afaceri necesar a fi respectat pentru obţinerea finanţării.

  • Cum putem sa te ajutăm noi? Click aici!
  • Vrei o cotaţie de preţ în ceea ce priveşte consultanţa acordată pentru realizarea planului de afaceri? Poți merge direct la Contact.
  • Finantarea aceasta nu ti se potriveste? Mergi pe prima pagina pentru a identifica o noua oportunitate sau poti intra pe tabelul centralizator cu finantarile disponibile.

 

STATUS: Programul s-a inchis pe 2016!


Legislatie Program START 2016


Comments

comments

414 Comments

  1. Claudia noiembrie 7, 2016 at 8:35 pm - Reply

    Buna seara.
    As dori sa stiu daca as avea sanse sa obtin finantare pentru deschiderea unui salon cosmetic, fiind la inceput de drum.
    Multumesc

    • Silviu Draganescu noiembrie 19, 2016 at 4:12 pm - Reply

      Ne puteti contacta telefonic pentru mai multe detalii.

  2. filip adina august 26, 2016 at 10:37 am - Reply

    Am infiintat in august 2016 o firma cu obiect de activitate 4321-lucrari de instalatii electrice. Ma incadrez pentru proghramul Start? Inteleg ca trebuie sa achizitionez intai aparatura, utilaje, mobilier…etc si apoi sa obtin banii de la stat? E posibil sa fac achizitiile si sa nu primesc ok-ul pentru proiect? Multumesc

    • Silviu Draganescu august 28, 2016 at 5:27 pm - Reply

      Achizitiile trebuie sa le faceti abia DUPA ce ati semnat contractul de finantare cu statul. Va puteti incadra insa acum este putin cam din scurt.

Leave A Comment


Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×