Femeile Manager

Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii.

        Cine poate sa obtina finantarea nerambursabila?

Programul este destinat microintreprinderilor SRL sau SRL-D, PFA sau II care îndeplinesc următoarele criterii:
– Au la momentul înscrierii cel mult 3 ani de zile de la înfiinţare.

– O femeie detine cel putin 50% din actiuni in cazul microintreprinderii sau o femeie sa fie reprezentatul legal al PFA-ului sau II-ului.

Pe lângă aceste principale criterii, mai exista si altele, prin care amintim: sa nu aibă datorii, sa nu se afle in dificultate si evident sa indeplineasca un punctaj de minim 60 de puncte la înscrierea online.

         Câţi bani pot să iau?

Statul roman ofera un ajutor financiar nerambursabil de 50.000 lei, ce reprezinta o contributie de 90% din valoarea întreaga a proiectului. Diferenta de 10% trebuie sa o reprezinta contribuţia proprie a întreprinzătoarei.

Cu toate acestea, modalitatea de acordare a banilor este una care necesita o atentie sporita. Dupa semnarea acordului de finantare, beneficiarii trebuie ca in termen de 30 de zile lucratoare sa efectueze cheltuielile integral din banii proprii, pentru ca mai apoi sa solicite decontarea celor 90%. Deci practic, beneficiarii trebuie sa aiba cei peste 55.000 de lei, valoarea integrala a proiectului pentru a putea face cheltuielile initiale, pentru ca mai apoi, sa primeasca inapoi de la stat, cei 90% nerambursabili.

       Pe ce pot cheltui acesti bani?

Principalele categorii de cheltuieli eligibile in cadrul programului sunt reprezentate de:

– Achizitionarea de echipamente tehnologice, masini si utilaje

– Software si licente

– Mobilier si aparatura de birotica

– Echipamente IT

– Mijloace de transport marfa

– Realizarea unui site

– Promovare online

– Consultanta pentru realizarea planului de afaceri

– Cursuri de competente antreprenoriale

Toate activele achizitionate trebuie sa fie noi.

         Cum se face înscrierea?

Inscrierea in cadrul programul se face foarte usor. Cu 5 zile înainte de deschiderea înscrierilor, pe site-ul aippimm.ro se va face anuntul corespunzator. Din momentul deschiderii aplicatiei online, timp de 4 zile, doritorii vor putea crea un cont in care vor inregistra planul de afaceri.

La finalul celor 4 zile, se va publica lista cu cei inscrieri, ordonata in functie de punctajul obtinut in urma raspunsului la un chestionar integrat in planul de afaceri completat online. Dupa aceea, in 7 zile lucratoare, participantii vor trebui sa se prezinte la sediul OTIMMC de care apartin, sa depuna un dosar complet cu toate documentele administrative solicitate, intr-un original si 2 copii certificate.

         Cum se face evaluarea?

Din momentul in care au trecut cele 7 zile lucratoare de mai sus, dosarele sunt analizate în ordinea punctajului obtinut, timp de 15 zile lucratoare. La finalul acestei perioade se va primi o scrisoare de acceptare la finantare, dacă participantul a reusit sa se incadreze in bugetul existent.

Practic, toate planurile de afaceri sunt ordonate in functie de punctajul obtinut (la punctaje egale conteaza numarul de locuri de munca, domeniul de activitate si apoi ordinea de inscriere) si apoi, este acordata finantare in ordine descrescatoare pana se epuizeaza bugetul. Asta înseamna că, deşi planul de afaceri poate să fie extrem de bine făcut, el nici nu va putea sa fie evaluat, daca în faţa lui sunt mult mai multe planuri cu punctaj mai mare, ce epuizeaza rapid bugetul alocat programului.

În anii trecuți bugetul a fost destul de mic, ajungând doar pentru câteva zeci de firme. Având în vedere bugetul limitat, finanţarea va putea fi obţinută de acele proiecte care vor avea maximum de punctaj. Acesta poate fi calculat folosindu-se grila de punctaj din planul de afaceri mai jos ataşat.

STATUS: Procedura finala afisata. Lansare program: 12 iulie 2016!

Legislatie 2015
Arhiva

 

Comments

comments

117 Comments

  1. Simona noiembrie 17, 2016 at 7:08 pm - Reply

    Buna ziua, inteleg acest program nu ajuta decat f putini oameni. Cu tot respectul dar cum sa fac 100de puncte daca doresc deschiderea unui cabine de psihologie?
    Multumesc

    • Silviu Draganescu noiembrie 19, 2016 at 4:16 pm - Reply

      Nu puteti

  2. Ana Maria mai 31, 2016 at 9:10 pm - Reply

    Buna ziua,

    Presupunand ca programul va fi demarat si in 2016, sunt eligibile SRL-urile infiintate in anul curent?

    Multumesc!

    • Silviu Draganescu iunie 5, 2016 at 8:06 pm - Reply

      Da

  3. Oana Mihaela martie 24, 2016 at 10:45 am - Reply

    Buna ziua,

    Un punctaj de 85 puncte ar putea avea sanase de finantare?Activitate de servicii, respectiv design -interior in mediul urban?

    Multumesc!

    • admin martie 30, 2016 at 12:34 am - Reply

      Daca pana acum s-a obtinut doar cu 100 de puncte …

  4. Iuliana martie 20, 2016 at 6:00 pm - Reply

    Buna ziua, pentru un laborator de cofetarie se poate achizitiona o masina frigorifica pt transportarea produselor? Pot obtine un punctaj bun? In 2016 cand incepe si unde ne putem adresa?

  5. Anca martie 7, 2016 at 12:02 pm - Reply

    Buna ziua,la ce moment trebuie sa fie angajat personalul? La momentul completarii on-line, la momentul semnarii contractului de finantare sau la momentul depunerii doc pt decont?
    Multumesc

    • admin martie 9, 2016 at 3:40 pm - Reply

      Noul personal? Cel cu care faceti punctaj? la momentul decontului.

  6. Raluca februarie 18, 2016 at 11:55 am - Reply

    Buna ziua!

    Pe lista cheltuielilor eligibile este trecut „Software” – este posibil sa investesc acesti bani (daca as obtine finantarea) in dezvoltare de software? Adica efectiv sa platesc un programator sa dezvolte software-ul? Sau se refera doar la chizitia de software deja existent?

    Si inca o intrebare: aveti idee cand va fi demarat acest program in 2016?

    Va multumesc!

    • admin februarie 22, 2016 at 5:40 am - Reply

      Se poate cumpara si software la comanda. Inca nu se stie cand si daca se va mai da drumul la acest program.

  7. gabriela andrei februarie 11, 2016 at 5:50 pm - Reply

    Buna ziua, sunt interesata in a deschide un cabinet de recuperare medicala /kinetoterapie intr-o zona rurala in candrul centrului de sanatate din localitate. Care sunt pasi pentru a putea obtine acest permis si finantare europeana??? Va multumesc anticipat

    • admin februarie 14, 2016 at 8:57 pm - Reply

      Primul pas e sa va calculati punctajul. Daca nu e de 100 de puncte, nu aveti sanse sa obtineti finantare.

  8. Ramona ianuarie 27, 2016 at 10:25 am - Reply

    Buna ziua.
    Activitatea de fotografiere, cod CAEN 7420, este eligibila?
    Achizitionarea unui aparat foto profesionist este o cheltuiala eligibila?

    Multumesc

    • admin ianuarie 27, 2016 at 7:37 pm - Reply

      Am mai raspuns deja.

  9. LOREDANA ianuarie 25, 2016 at 2:42 pm - Reply

    BUNA ZIUA,
    MA PUTETI INFORMA CU PRIVIRE LA DATA IN CARE VA INTRA IN VIGOARE PROIECT PROCEDURA FEMEIA MANAGER VALABILA PENTRU SESIUNEA 2016?
    MULTUMESC ANTICIPAT !

    • admin ianuarie 27, 2016 at 7:19 pm - Reply

      Nu stiu nici macar cei de la Minister.

  10. elena r ianuarie 17, 2016 at 4:44 pm - Reply

    Buna ziua, deschiderea unui cabinet de recuperare medicala ( kinetoterapie) este eligibila ?
    Se incadreaza ca domeniu de activitate la sanatate dar si la servicii ???? Pt ca sincer acumularea celor 100 puncte mi se pare dificila ? Multumesc !

    • admin ianuarie 19, 2016 at 7:53 am - Reply

      Este eligibila dar nu puteti obtine 100 de puncte.

  11. Nicoleta ianuarie 9, 2016 at 9:12 pm - Reply

    O ferma de prepelite se incadreaza in acest proiect?
    Pot solicita o suma mai mica de 50.000 de lei? (ex. 15.000?
    E nevoie ca spatiul de desfasurare al activitatii sa fie pe numele meu?

    • admin ianuarie 10, 2016 at 9:50 pm - Reply

      Cresterea animalelor nu e activitate eligibila.

  12. Diana Ilea ianuarie 8, 2016 at 7:03 pm - Reply

    Doresc sa infintez un SRL-D pentru productia si comercializarea online de articole vestimentare.
    Unde se va incadra dupa aceste criterii?
    La productie sau la comert?

    In codul CAEN pentru industria prelucratoare scrie ca se incadreaza unitatiile care transforma produse noi la domiciliul lucratorului si care comercializeaza produsele obtinute in aceasi locatie.

    1. Astfel, daca SRL-D-ul va fi pe adresa la care sunt domiciliata teoretic se incadreaza, da?
    Mentionez ca la adresa respectiva se vor produce produsele.
    2. Pot fi angajata la propria mea firma? Am diploma universitara in domeniu. Asta pentru a indeplini criteriul de minim un angajat la momentul aplicarii online.

    Va multumesc anticipat,

    Diana Ilea

    • admin ianuarie 10, 2016 at 9:10 pm - Reply

      1. Productie
      2. Da

  13. Catalina Elena ianuarie 4, 2016 at 6:02 pm - Reply

    Buna ziua&felicitari pentru acest site.
    Daca tot ma aflu aici, inseama ca am nevoie de ajutorul vostru (multumesc anticipat)
    Istoric (:))
    – am 30 de ani, am terminat un Liceu de Arta, specialitate desen-ceramica, din facultatea de Marketing si comert am reusit sa finalizez doar 3 ani, dat am experienta de aproape 11 ani in publicitate ca Art director/grafician + cativa anisori, coordonator de marketing si ma gandesc sa imi fac un SRL-D (cat mai repede) care sa contina ca domenii de activitate cat mai multe din ce am invatat sa fac.

    Intrebarii:
    1- ma pot folosii doar de experienta din cartea de munca pentru infiintarea acestui SRL-D + diploma si atestatul din liceu?
    2- pot aplica pentru fonduri cu domeniile in care am experienta si ce sanse as avea sa le si primesc? (recunosc, nu m-am lamurit la care din cele 4 domenii de activitate m-as incadra, so help)
    3- au intervenit modificari in legislatia de anul trecut, pentru SRL-D-uri? (stiu ca legislatia sa skimbat pentru PFA-uri dar nu stiu nimic despre SRL-D)
    4- cand incep inscrierile in anul 2016, pentru aceste fonduri?

    Va multumesc pentru ajutorul acordat si va doresc un 2016 minunat!
    CatalinaE

    • admin ianuarie 5, 2016 at 8:38 am - Reply

      1. Nu se solicita vreo experienta pentru infiintarea unui SRLD.
      2. Activitatile sunt eligibile. Sansele se pot evalua abia in momentul in care se cunosc conditiile de participare.
      3. Nimic la Srld.
      4. Nu se stie.

Leave A Comment


Informatii necesare

Ce activitate faceti sau doriti sa intreprindeti? Daca se poate cat mai specific, eventual cu furnizarea unui cod CAEN (acesta din urma este in final elementul cheie care determina daca o activitate e eligibila sau nu).

Unde doriti sa implementati proiectul?

Pentru ce aveti nevoie de bani? Care sunt cheltuielile la care v-ati ganditi, cel putin in mare? Ne intereseaza cat de cat detaliate si cu valori numerice, de preferat in LEI fara TVA. Acestea e al doilea cel mai important criteriu de eligibilitate, care determina daca puteti obtine finantare sau nu. Mai mult, daca ne furnizati o lista de cheltuieli detaliata, noi putem sa identificam si alte surse de finantare pentru dumneavoastra, poate chiar mai bune decat cele pe care le-ati gasit dumneavoastra.

Care este contributia proprie cu care sunteti dispus sa veniti in implementarea proiectului. Atentie insa, chiar si in proiectele in care contributia proprie este zero, tot este nevoie de bani pentru cheltuieli neeligibile, neprevazute sau eventual de acoperit TVA-ul. Asadar, de cati bani dispuneti ca sa implementati proiectul?

Cand doriti sa implementati proiectul? Peste o luna? Peste 6 luni? Peste 1 an?

– Ce numar de telefon aveti? De cele mai multe ori, discutia despre o finantare, cel putin preliminara, este una destul de complexa si interactiva, astfel incat, telefonul este cea mai rapida si eficienta metoda pentru a lamuri aspectele initiale.

– Nu in cele din urma, ati citit informatiile existe pe site deja? Acesta e gandit sa ofere oamenilor interesati raspunsul la cele mai importante intrebari. Lucram din greu sa oferim pe el cele mai noi si importante informatii, iar lectura lui va ofera nu doar raspunsul la intrebarile pe care le aveti, dar si la intrebarile pe care inca nu stiati ca le aveti.

Va multumim pentru timpul acordat citirii acestui articol.

×
Reguli privind comentariile

Noi cei de la planul-de-afaceri.ro lucram zilnic din greu sa asiguram vizitatorii site-ului ca au la dispozitie cele mai noi si corecte informatii. Site-ul este gandit sa ofere un acces facil la acestea, pentru ca dorim sa nu le pierdem timpul vizitatorilor. Reciproca e valabila insa, asa ca, inainte de a posta un comentariu, asigura-te de urmatoarele lucruri:

Raspunsul la intrebarea ta nu se afla deja pe site. Daca pui o intrebare la care s-a mai raspuns deja, cel mai probabil nu ti se va raspunde. Site-ul este unul usor de citit si intr-o ora probabil poti sa-l parcurgi pe tot. Consideram ca nu este o investitie de timp foarte mare, mai ales comparativ cu zecile, poate sutele de ore pe care noi le petrecem sa intretinem acest site.

Fii specific atunci cand pui intrebarile. Daca sunt prea generale, nu putem sa dam un raspuns exact.

Asigura-te ca ai postat la articolul corespunzator. De asemenea, daca pui o intrebare care nu are legatura cu articolul, nu ti se va raspunde.

– Daca vrei sa obtii finantare si ai nevoie de consultanta, cel mai rapid insa este sa ne suni direct folosind numerele de telefon de la contact.

Am introdus aceste reguli, de bun simt o mare parte din ele, pentru ca incercam sa mentinem acest site usor de parcurs si o sursa importanta de informatii (gratuite) pentru cei interesati de deschiderea sau dezvoltarea unei afaceri. Daca am aproba si raspunde la toate comentariile, nu doar ca ne-ar consuma o mare parte din timp, dar ar face si site-ul foarte greu de parcurs, mai ales pentru cei care sunt cu adevarat interesati si carora le-am pierde timpul cand vor parcurge acelasi intrebari puse de zeci de ori.

×